Seminar

Registreer u hier.

09:0009:35

Registratie (Netwerkplein)

09:3009:35

Welkomstwoord en introductie (Zaal 1)

Andre Vandorpe, Algemeen directeur, Boek.be

 Meer informatie

09:3509:55

Keynote Peter de Maegd, Potemkino (Zaal 1)

Moderator: Andre Vandorpe, Algemeen directeur, Boek.be

Peter de Maegd, Producer, Potemkino

 Meer informatie

09:5510:15

Keynote Pieter van Helvoirt, Adobe (Zaal 1)

Moderator: Andre Vandorpe, Algemeen directeur, Boek.be

Pieter van Helvoirt, Adobe

 Meer informatie

10:1510:35

Keynote Eric Smit, Follow the Money (Zaal 1)

Moderator: Andre Vandorpe, Algemeen directeur, Boek.be

Eric Smit, Follow the Money

 Meer informatie

10:3511:00

Keynote William de Nolf, Roularta Media Group (Zaal 1)

Moderator: Andre Vandorpe, Algemeen directeur, Boek.be

William De Nolf, Directeur, Roularta Media Group

 Meer informatie

11:0011:30

Pauze (Netwerkplein)

11:3012:30

De rol van de gebruiker (Zaal 1)

Moderator: Moderator to be announced

Debutant zoekt recensenten

Stef Selfslagh, Group Creative Director , Boondoggle

 Meer informatie

David Rademaker, inspiration officer

 Meer informatie

12:3013:30

Lunchpauze (Netwerkplein)

13:3015:00

Data, het goud van de uitgever (Zaal 2)

Moderator: Annika Buyse, Hoofd metadatacentrum, Meta4Books vzw

Het machine-verstaanbaar boek: de volle kracht van metadata

Wesley de Neve, Academisch onderzoeker, iMinds – Multimedia Lab – Universiteit Gent

 Meer informatie

Turn-key zoekplatform Newz.nl

Michel de Ru, Solution architect , Dayon

 Meer informatie

De rol van overheidsdata in mediaconvergentie en het crossmediale landschap

Noël Van Herreweghe, Adviseur informaticus, Entiteit e-government en ICT-Beheer (eIB) van het departement Bestuurszaken – Vlaamse overheid

 Meer informatie

Gamification, what is in a game (Zaal 3)

Moderator: Moderator to be announced

Linda Frietman, Managing Director, IamProgrez

 Meer informatie

Gamification, what’s boring becomes fun!

David Verbruggen, Independent videogame expert, Ingames

 Meer informatie

Nathalie Goethals, iDrops

 Meer informatie

Tina Stroobandt, Jusbox

 Meer informatie

Sales, marketing, new bizz en brand building (zaal 4)

Moderator: Moderator to be announced

Mario Houthoof, LinkID

 Meer informatie

Jeroen Mol, Touching Media

 Meer informatie

Wauw. Hier leest men boeken!

Bruno Verbergt, docent cultuurmanagement , Universiteit Antwerpen

 Meer informatie

Carolina Massaro, AdLantic Online Advertising

 Meer informatie

Peter van Wijnaerde, creative director , The Reference

 Meer informatie

15:0015:30

Pauze (Netwerkplein)

15:3017:00

e-learning (Zaal 2)

Moderator: Moderator to be announced

Leerkrachten bang van media?

Bram Faems, Moderator leermiddelennetwerk KlasCement, KlasCement

 Meer informatie

Knooppunt.net Publishers digital initiatives for excellent education

Goedroen Vanlerberghe, Projectleider knooppunt vzw, Knooppunt/Boek.be

 Meer informatie

Voor elke leerling een iPad

Rudy Boydens, Directeur Middenschool Sint-Jozef/Sint-Pieter Blankenberge, Sint-Pieterscollege/Sint-Jozefshandelsschool

 Meer informatie

Flipping the classroom kritisch bekeken

Jan Velghe, Onderwijsontwikkelaar, Universiteit Gent

 Meer informatie

Onderzoek (Zaal 3)

Moderator: Moderator to be announced

De houding van de consument tegenover e-reading

Bruno Koninckx, onderzoeker, Memori – Thomas More

 Meer informatie

Olivier Braet, iMinds/SMIT

 Meer informatie

ePub3 en html5

Eric Mannens, iMinds/MMLab

 Meer informatie

Interactive experience (zaal 4)

Moderator: Moderator to be announced

Filip Simoens, Tinkertouch

 Meer informatie

Google Glass: the next big thing ?

Luc Peeters, Mobility Consultant , Digitmedia

 Meer informatie

Johan van Roy, Deezer

 Meer informatie

Wim Wouters, CEO, GriN

 Meer informatie

17:0018:30

Netwerkborrel (Netwerkplein)

10.00 – 10.30 Registratie en welkom
10.30 – 10.40 Ontvangst door de dagvoorzitter, Ruud Hendriks
10.40 – 11.10 Keynote speaker 1eReaders.nl, Wiebe de Jager,
over de ontwikkelingen in de e-reader / tablet / smartphone markt
11.10 – 11.40 Keynote speaker 2GEA Consultancy, André Knol,
over Timing is alles
11.40 – 12.10 Keynote speaker 3Dutchview, David Linssen, technisch directeur
over de rol van audio / video content in de e-reading / tablet / smartphone markt
12.10 – 13.00 Lunch en bezoek beurs
13.00 – 14.15 Parallel sessie A
Applicatie ontwikkeling do’s and don’ts
op maat, of the shelf voor tablet, e-reader of smartphone
The Saints, Thomas Engel, over tablets en smartphones; hoe ze van elkaar verschillen en hoe ze prima samen kunnen gaan

Digitmedia, Luc Peeters, over iPad ontwikkeling voor bijvoorbeeld de kranten van De Persgroep (de Volkskrant, Het Parool en De Morgen) en Mediafin (De Tijd & L’Echo)

Hogeschool Zuyd, Designing the Daily Digital, Drs. Anke Eyck, over digitale nieuwsconsumptie: de consument centraal


Parallel sessie B
Ontwikkelingen in de consumentenmarkt op het gebied van nieuwe diensten en hardware
Eboekhuis, Patrick Steenvoorden, Manager Digitale Diensten
over nieuwe diensten als eBook verhuureReaders Groep, Natasja Oosterloo
over business modellen voor het ontsluiten van digitale content. Wat werkt wel en wat werkt niet? Met concrete voorbeelden uit de praktijk.


Parallel sessie C Uitgeverij van de toekomst: verandering van uitgeefprocessen en -organisatieAdobe Systems Benelux, Klaasjan Tukker, Business Manager Creative ProDHE Media, Jan Dheedene, CEO,
over interactive tablet magazines 0.2: the looks of a magazine, powered by web technology

Enrise, Hermen Heinen, mede-oprichter / managing partner/consultant, Enrise
over Context is King, Identity management & information access platform


14.15 – 14.45 Break en bezoek beurs
14.45 – 15.30 Parallel sessie D
Nieuwe uitgeef concepten voor zakelijk gebruik
FD Mediagroep, Joris van Lierop, Director Digitale Uitgeverij Product Ontwikkeling
Kenniscentrum Create-It Applied Research Hogeschool van Amsterdam , Alexa Brinkman, Paulien Kreutzer, Joost Kircz en Docwolves Documentmanagement en, Eelco Kodde,

over “Leren lezen op een e-lezer bij de locale overheid”


Parallel sessie E Gebruik van sociale media en nieuwe mogelijkheden voor de adverteerder,Elkoog, Edwin Kuipers, technisch directeur,
over sociale media en online contentMADS, Ashu Mathura, CEO,
over adverteren op tablets, smartphones en online, nieuwe kansen voor uitgevers


Parallel sessie F Hardware en content, onafscheidelijk van elkaarGfK Retail and Technology Benelux, Maikel Verhaaren, 
over verkoop van e-books, apps, content en hardware in 2010 en verwachtingen voor 2011 en verderDistriread, Angel Ancin, CEO


15.30 – 16.00 Break en bezoek beurs
16.00 – 17.00 Discussieforum ‘uitgeven op tablets, waar is de business”Discussie leider is Ruud HendriksForumleden:

  • Alex Beishuizen, Hoofdredacteur, Intermediair
  • Karin van Gilst, Directeur, Weekbladpers Tijdschriften
  • Frank Kloppert, Directeur / Uitgever, Pelican Magazines Hearst
  • Klaasjan Tukker, Business Manager Creative Pro, Adobe Systems Benelux
  • Marita van Wijngaarden, Directeur WebAds

Powered by Adobe

17.00 – 19.00


Borrel en bezoek beurs